Социални Мрежи

Кои са най-добрите съставки против стареене?

1 октомври 2020
Кои са най-добрите съставки против стареене?

Известният пластичен хирург д-р Дес Фернандес препоръчва консумацията на ярко оцветени плодове като червено грозде, боровинки, горски плодове, които са богати на флавоноиди, витамин С и авокадо или нар, за да предпазят кожата от слънчевите лъчи.

 

Най-добрите съставки против стареене

 

Билкови капсули, екстракти, прахове и изсушени корени от билки, цветя и плодове естествено се борят със свободните радикали, предпазват клетъчните мембрани и засилват производството на еластин и колаген.

 

Изследване, публикувано в British Journal of Nutrition, установи, че определени съставки могат да предизвикат повишено производство на колаген, придавайки еластичност и сияние на зрялата кожа. Вижте кои са тези съставки:

 

Цинк

 

Микроелемент, необходим за формирането на кожата и мускулите (мускулна маса). Той помага за обновяването на клетките и обезоръжаването на свободните радикали, но и за укрепването на косата.

 

Мед

 

Той е важен за здравето на кожата. Участва в различни основни ензимни реакции, като същевременно допринася за стабилизирането на колагеновите и еластиновите влакна.

 

Витамин А

 

Важен е за поддържане на стегнатостта и еластичността на кожата, като същевременно спомага за регенерирането на кожата чрез увеличаване на производството на колаген.

 

Витамин С

 

Той е щит срещу окисляване от свободни радикали, укрепва колагена, забавя появата на бръчки и предпазва от фотостареене, напр. петна, фини бръчки и т.н. Смята се, че витамин С също помага за производството на колаген в кожата и засилва излъчването й.

 

Витамин Е

 

Смята се за ключов съюзник във вашата „битка“ срещу стареенето, тъй като, действайки защитно върху клетките на тялото, забавя признаците на износване и помага да се създаде равномерен и здрав вид на кожата.

 

Флавоноиди

 

Основната причина, която ги прави полезни за здравето, са техните антиоксидантни свойства - подобни на тези на витамините С и Е - създават неактивни и безвредни свободни радикали за кожните клетки.

 

Хиалуронова киселина

 

Това е добре познатата съставка на кожата, която се разгражда с течение на времето. Приемането й като добавка придава блясък и оставя кожата мека и гладка.

 

Колаген

 

Колагенът е протеин, който се намира в кожата и е отговорен за нейната кохезия и еластичност. Приемът на колаген забавя появата на бръчки и увиснала кожа.

 

Каротеноиди

 

Това са растителни пигменти, които предпазват кожата от слънчевата светлина. Много от тях имат силна антиоксидантна активност, включително β-каротин и ликопен.

 

Коензим Q10

 

Известен също като убихинон, той е мощен антиоксидант и може значително да помогне за намаляване на оксидативния стрес. Освен това има способността да повишава антиоксидантната активност на витамини С и Е.

 

На какво се равнява една добавка против стареене?

 

Замисляли ли сте се колко килограма храна са „натъпкани“ в една хранителна добавка? Експертите казват, че като ядете правилните храни при балансирана диета, можете да получите основните хранителни вещества (витамини, минерали и микроелементи), от които тялото се нуждае, за да остане млади и здрави. Тази "митична" диета обаче е много трудна за постигане на всекидневната трапеза, тъй като това, което може би не осъзнавате, е, че за да усвоите всички тези полезни хранителни вещества чрез храната, трябва да ядете невероятно сложна и (вероятно) невъзможна храна през целия ден. 

 

Анализирайки всяка една от съставките на една добавка против стареене, ще откриете, че тя е равна:

 

- 850 грама сьомга (витамин В6).
- Една чиния тъмен ориз (магнезий).
- Стриди (цинк).
- Два морковa (витамин А).
- Шепа слънчогледови семки (витамин Е).
- Една порция риба тон (селен).
- Една порция спанак (фолиева киселина).
- Една порция пилешки гърди (ниацин / витамин В3).
- Един портокал (витамин С).

 

Тъй като те са органични съединения, това означава, че те нямат калорична стойност, така че не се сгъстяват. Не забравяйте, разбира се, че тези препарати не заместват храната. Те просто я допълват по най-добрия възможен начин.

Сподели: