Социални Мрежи
Каталог

7 признака, че не ядете достатъчно протеини

2 декември 2020
7 признака, че не ядете достатъчно протеини

Ако не ядете достатъчно протеини, тялото ви ще ви изпрати признаци, които са по-забележими, отколкото си мислите. Протеините са от съществено значение за поддържането, развитието и възстановяването на клетките на тялото ви.

 

Ако смятате, че наистина не ядете достатъчно протеини, потърсете следните признаци, които тялото ви може да изпраща.

 

1. Глад за сладко

 

Протеинът балансира нивата на захарта. Ако не ядете достатъчно протеини, това не се случва и така ще започнете да изпитвате внезапен глад за сладкиши. Според д-р Jordan K високо протеинова диета понижава кръвната захар при хора с диабет тип 2 и подобрява цялостния контрол на глюкозата.

 

2. Суха кожа, слаби нокти и коса

 

Ако не ядете достатъчно протеини, косата ви ще отслабне и ще стане по-крехка и ще започне да капе по-бързо.

 

Що се отнася до кожата ви, тя ще стане груба и доста суха.

 

Ако забележите подутини по кожичките около ноктите, те може да се дължат на липса на протеини.

 

3. Проблеми с концентрацията

 

Ако имате проблеми с концентрацията, това също може да се дължи на липса на протеини.

 

Когато тялото ви не получава протеина, от който се нуждае, може да изпитате малки епизоди на яснота, които са последвани от повече объркване.

 

Причината това да се случи са колебанията в нивата на кръвната ви захар, които пряко влияят на мозъка ви.

 

4. Болки в мускулите и ставите

 

Ако забележите мускулна слабост и болки в ставите, дори когато не спортувате, проблемът ви може да се дължи на липса на протеини.

 

Причината е, че тъканите на вашето тяло, особено мускулите, се нуждаят от правилно подхранване с протеини.

 

5. Бавно оздравяване

 

Ако нараняванията ви винаги зарастват бавно, може да е ваша вината, че не ядете достатъчно протеини.

 

Не забравяйте, че протеините са незаменими за добро оздравяване и растеж на нови клетки. Освен това те са отговорни за укрепването на имунната ви система.

 

Ако имате недостиг на протеин, ще забележите, че раните ви се нуждаят от повече време, за да заздравеят.

 

6. Задържане на течности

 

Лошата диета с ниско съдържание на протеини може да причини задържане на течности, което може да ви накара да изглеждате по-възрастни.

 

Опитайте се да избягвате както алкохола, така и солта, яжте балансирана храна и пийте много вода.

 

7. Слаба имунна система

 

Липсата на протеини може да отслаби имунната ви система.

 

Протеинът е от съществено значение за имунната ви система, така че дефицитът му води до обща уязвимост към всички видове заболявания.

IFrameIFrameIFrame

 

Храни с високо съдържание на протеини

 

Ако не ядете достатъчно протеини и забележите някои от симптомите, е време да добавите богати на протеини храни към диетата си.

 

Яжте повече от следните храни:

 

Леща

 

- Всеки 100 грама леща съдържа 18 грама протеини. Тя също е с високо съдържание на желязо.
- Това бобово растение ще ви помогне да подмладите клетките на тялото си и да предотвратите преждевременното стареене.

 

Спанак

 

- Спанакът е чудесен избор за консумация на повече протеини, а също така е добър източник на калций и желязо.
- Можете да го ядете суров в салати или да го готвите. Готвенето увеличава съдържанието на протеини до 5 пъти, както и съдържанието на желязо.

 

Ядки и семена

 

Те са богати на протеини и фибри и по този начин предотвратяват запека.

Всичко, което трябва да направите, е да консумирате умерено количество и ще забележите разлика.

 

Месо

 

Месото е отлична, богата на протеини храна.

 

- Пилешките гърди са чудесен избор, с ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на протеини (26 грама протеин на 100 грама).
- Можете да ядете и печена пуйка, която също съдържа ниско съдържание на мазнини и малко повече протеини. С пуйката ще получите 29 грама протеини (на 100 грама).
- Пържолите осигуряват 21 грама протеини на 100 грама.
- И накрая, шунката съдържа 30 грама протеини на 100 грама.

Сподели: