Социални Мрежи
Каталог

Как тренировките помагат за намаляване на стреса?

9 февруари 2021
Как тренировките помагат за намаляване на стреса?

Едно от най-популярните търсения в Интернет в наши дни е как да намалите стреса в ежедневието си, особено в епохата на COVID-19. Много хора започват да готвят, започват уроци или учат да свирят на инструмент. Има обаче вариант за намаляване на стреса, който се откроява над останалите: тренировките.

 

През този период откриваме много идеи как да се упражняваме у дома, сякаш сме във фитнеса. Това е така, защото тренировката е не само форма на забавление и разсейване, но също така помага за намаляване на стреса.

 

Има много доказателства, че упражненията са ефективен начин за намаляване на стреса. Обясненията за това явление обхващат биологични, психологически и социални аспекти. В тази статия ще откриете причините, поради които тренировките могат да ви помогнат да бъдете по-добри и да спрете да се притеснявате толкова много всеки ден.

 

Промени в тялото след тренировка

 

След упражнения тялото претърпява промени, които влияят положително на настроението ни. Мозъкът отделя вещества като допамин, ендорфини и серотонин. Тези три вещества предизвикват чувство на благополучие и релаксация, което може да продължи няколко часа, след като приключим с тренировката.

 

Освен това има доказателства, че физическата активност поддържа необходимото снабдяване с хранителни вещества в мозъка и оптимизира когнитивните процеси (внимание, памет и възприятие). Ето защо хората се чувстват по-активни и будни след упражнения.

 

Промените в намаляването на стреса, които се случват в нашето тяло, не се случват само в мозъка. Някои упражнения като йога и пилатес се фокусират върху контрола на дишането, действие, което е тясно свързано със стреса. Ето защо, ако промените начина, по който дишате, правейки го по-бавно и по-дълбоко, можете да намалите стреса и емоционалния дисбаланс.

IFrame

 

Психологическите причини, поради които тренировката може да помогне за намаляване на стреса

 

Причините, поради които упражненията помагат в борбата с този проблем, надхвърлят биологичните обяснения. Има психологически причини, поради които тренировката е полезна за вашето настроение:

 

Той установява рутина. Отделянето на един час на ден за упражнения е рутина. Навиците намаляват несигурността и ни дават усещане за контрол над деня ни. Този процес също ни помага да не губим време и да не отделяме много време за нищо.

 

Помага ви да спите. Упражнението може да ви помогне да се отпуснете по-добре. Не само защото тялото ви освобождава вещества, които причиняват релаксация след упражнения, но и защото целият този разход на енергия ще ви накара да почувствате нужда да почивате през нощта.

 

Увеличава усещането за постижения. Като постигате малък напредък и виждате как физическият ви вид се подобрява, създава усещане за благополучие, което ви отдалечава от стреса. Не е нужно да ходите във фитнес залата, за да се упражнявате правилно, с креативност и предмети от ежедневието, можете да правите взискателно рутинно упражнение.

 

Освободете ума си от негативни мисли. Докато тренираме, умът ни може да се фокусира върху движението, а не върху отрицателните мисли. В повечето случаи стресът идва от мисли за бъдещето и несигурността, а не от самата ситуация. Ето защо, ако успеете да избегнете тези мисли, настроението ви ще бъде по-положително.

 

Това е начин да се свържете с другите. Има много фитнес професионалисти, които предлагат дистанционно обучение в наши дни. Използването на този ресурс за упражнения може да помогне за намаляване на чувството за изолация и да ни накара да се почувстваме част от онлайн общност.

 

Намалете стреса с тренировки

 

Тренировката е идеална дейност за намаляване на стреса по всяко време. По време и след физическа активност тялото претърпява промени, които подобряват настроението ви.

 

Освен това упражнението има психологически ефекти, които влияят положително на вашето благополучие. Да се ​​грижите за ума си по време на карантина е също толкова важно, колкото да се грижите за тялото си.

 

През този период ще ви трябва един час на ден за упражнения. Има много възможности и комбинации, които можете да следвате. От по-спокойни упражнения като йога и пилатес, които помагат да забавим дишането, до по-интензивни, които изискват много енергия и ни помагат да заспим.

Сподели: