Социални Мрежи
Каталог

Разберете какво трябва да ядете преди тренировка

7 май 2021
Разберете какво трябва да ядете преди тренировка

В днешната статия ще ви кажем какво трябва да ядете преди тренировка.

 

Много хора смятат, че не трябва да се хранят преди тренировка. Но това е мит и трябва да ядете, преди да правите каквито и да е упражнения. Тялото ви се нуждае от енергия, за да извърши всяка физическа активност.

 

Храненето преди тренировка е особено важно, ако имате активна сутрешна рутина. Ако ядете преди бягане или упражнения във фитнеса, ще имате по-добри резултати. Това обаче не означава, че можете да хапнете пица. Трябва внимателно да изберете храните, които ще ядете преди да спортувате.

 

В тази статия ще ви разкажем някои неща, които трябва да знаете относно избора на храни преди упражнения.

 

Какво да ядем преди тренировка

 

Зависи от вида упражнения

 

Видът упражнения е първото нещо, което трябва да вземете предвид, когато избирате храна преди тренировка. Важно е също така да вземете предвид личните си цели.

 

Например, ако искате да отслабнете и да изгаряте мазнини с упражнения, тогава трябва да изберете нискокалорични храни. По този начин няма да захраните запасите от глюкоза на мускулите и черния дроб.

 

И обратно, ако целта ви е интензивни упражнения или увеличаване на мускулната маса, тогава трябва да попълните енергийните си запаси, преди да започнете. Причината е, че тялото ви се нуждае от много енергия и за да я получите най-добрият избор са храни с много протеини, мазнини и въглехидрати.

 

 

Кога и колко да ядете преди тренировка

 

Също така е важно да ядете поне половин час, преди да започнете да спортувате. Може да ви трябва малко повече време, ако е възможно, в зависимост от това какво сте яли. В противен случай тялото ви ще се фокусира върху храносмилането, вместо да използва храната като гориво. (Този сценарий може би е началото на мита, че не трябва да ядете, преди да започнете да спортувате).

 

Освен това трябва да контролирате количеството храна. Ако не го направите, може да се почувствате прекалено сити, за да извършвате някаква физическа активност. Например, стомахът ви може да ви заболи и може да се почувствате по-тежки.

 

В идеалния случай яжте умерено количество качествена храна. Но винаги яжте достатъчно преди упражнения, за да използвате храната като енергия за тялото си.

 

Протеини, течности и въглехидрати...

 

По принцип трябва да се опитате да ядете усвоими въглехидрати преди тренировка.

 

Много от тях ще ви дадат нужната енергия. Например пълнозърнестите храни, непреработените зърнени храни, макароните, оризът, някои плодове и зеленчуци са отличен избор. Разбира се, най-добрият вариант е да се консумира смес от прости и сложни въглехидрати.

 

Ако тренирате мускулите си, е важно да ядете храни с високо съдържание на протеини. От тази група можете да изберете шунка, яйца, млечни продукти и др. Важното тук е да ядете поне 2-3 часа преди тренировка, за да имате време за храносмилане.

 

Разбира се, трябва да се хидратирате преди, по време и след тренировката. Пийте най-малко половин литър вода преди тренировка. Като алтернатива можете да пиете натурален плодов сок или друга стимулираща напитка като кафе и чай. Това е особено полезно, ако спортувате сутрин.

 

Какво да ядем преди тренировка

 

Бананите са перфектната храна преди и след тренировка. За да бъдем точни, този плод има големи количества калий. Това попълва всички минерали, които губите по време на упражнения. Освен това бананите съдържат въглехидрати и ви дават нужната енергия за упражняване.

 

Плодовите смутита са друг невероятен избор. Приготвят се бързо и можете да поставите всяка съставка, която искате. В идеалния случай те трябва да имат плодове, кисело мляко и гранола или някаква друга зърнена култура.

 

След като се приготви с подходящите съставки, пюрето може да се превърне в пълноценна храна, пълно с протеини, витамини и въглехидрати. Това е идеалният начин да подготвите тялото за движение.

 

Плодовете, смутитата и зърнените култури са идеалният избор преди тренировка, защото имат големи количества прости и сложни въглехидрати.

 

Ако нямате много свободно време, резен хляб със сладко е лесен и бърз начин да дадете енергия на тялото си. Зърнените протеинови барчета също са добри, но ако са с ниско съдържание на калории, изобщо нямат изкуствени съставки и съдържат пълнозърнести храни, плодове и ядки.

 

Сподели: