Социални Мрежи
Каталог

Трикове как да ядете по-малко и по-здравословно

9 юни 2021
Трикове как да ядете по-малко и по-здравословно

Какво можете да направите, за да ядете по-малко? Много хора наддават на тегло, въпреки че избират здравословно хранене или защото не осъзнават колко ядат, или защото не могат да се контролират и да се хранят умерено. Като се научим да ядем по-малко и да спрем, когато сме сити, можем да поддържаме идеално тегло или дори да отслабнем по по-естествен начин.

 

В тази статия ще споделим с вас няколко трика да ядете по-малко и да спрете след точката на ситост на организма - за да не прибягвате до преяждане по други причини, като стрес, разсейване и т.н.

 

Как да ядем по-малко на масата

 

Има прости трикове, които ще ни помогнат да контролираме количеството храна, което искаме и трябва да ядем:

 

В идеалния случай правете няколко малки хранения през целия ден, за да избегнете чувството на прекален глад, когато дойде време за ядене. Можете да опитате да закусите, да пиете някаква напитка към 10 ч., обяд, лека закуска и след това вечеря.

 

Винаги сядайте, когато ядете и яжте бавно. Избягвайте да ядете, когато работите.

 

Опитайте се да не правите твърде много неща наведнъж, като например да говорите дълго време, докато ядете или гледате телевизия.

 

Ако се чувствате ядосани или тъжни, най-добре е да изчакате ефекта от тези чувства да премине, преди да седнете да ядете.

 

Не слагайте повече в чинията, отколкото искате да ядете и ако сте приготвили много храна и има излишък, сложете я в хладилника, преди да седнете да ядете, за да не се изкушите да продължите да ядете.

 

Избягвайте мезетата и се опитайте да изядете цялото ядене от една чиния, за да гледате по-лесно какво сте яли.

 

Храни с високо съдържание на фибри

 

Фибрите са хранително вещество, което се намира в много храни и лесно ни дава усещане за ситост в стомаха. Така се засищаме по-лесно като ядем по-малки количества.

 

Въпреки че целта е да се спазва пълноценна и балансирана диета, по-специално следните храни трябва да бъдат част от всеки дневен хранителен режим:

 

- Плодове, особено узрели плодове като ябълки, сливи, праскови, кайсии, пъпеши и др.
- Зеленчуци като зеле, цвекло, моркови и т.н.
- Пълнозърнести храни като ориз, пшеница, киноа, просо и др.
- Варени бобови растения и кълнове
- Ядки като лешници и орехи
- Сушени плодове като стафиди и сини сливи
- Гъби
- Морски водорасли

 

Морски водорасли

 

Сред споменатите по-горе храни включихме морските водорасли, защото това е много засищаща и здравословна храна, но за съжаление не е широко разпространена.

 

Водораслите съдържат смазочни вещества, които абсорбират водата, увеличавайки обема си и по този начин предлагат усещане за ситост след хранене.

 

Специално препоръчваме следните видове морски водорасли:

 

- Агар-агар
- Морски водорасли
- Спирулина
- Келп
- Уакаме
- Комбу
- Морски солянки

 

Те могат да се добавят към всяка рецепта, която правим, например в супи, яхнии, ориз, спагети. Можем да ги приемаме и под формата на натурални добавки.

 

Пийте вода преди хранене, за да ядете по-малко

 

Хитроумен начин да седнете на масата с по-малко апетит и да избягвате преяждането е да изпиете една или две чаши вода половин час преди всяко хранене. Винаги говорим за ползите от водата и в този случай малко вода преди хранене може да ви помогне да напълните стомаха и да ви попречи да ядете прекалено бързо или прекалено много.

 

Друга добра идея е да ядете малко плод преди всяко хранене, тъй като съдържанието му на фибри и вода ще има подобен ефект. Освен това той е много по-лесен за храносмилане и е по-добър за здравето ни от един хляб или питка.

 

Чай след вечеря

 

Обикновено ядем десерти, когато не можем да се наложим да спрем. Понякога вече сме пълни и може да се почувстваме подути, но искаме да хапем нещо повече. Друг път искаме нещо сладко или мазно, за да се чувстваме удовлетворени.

 

Така че, ако смятате, че имате нужда от нещо, за да завършите храненето, опитайте да пиете чай, за да помогнете на храносмилането или дори едно кафе. Ако не сте яли достатъчно и не сте пълноценни, опитайте да ядете ябълка или круша - те са плодове, които вървят добре с други храни. Следните рецепти имат същите резултати:

 

- Ябълков сос със стафиди
- Печени ябълки с канела и мед
- Круши във вино или винен сос
- Карпачо от круши с печени бадеми

 

Надяваме се да намерите триковете да ядете по-малко, които ви разкрихме за много полезни и да ги приложите още днес!

Сподели: